شماره مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟

شماره مجازی چیست

داشتن یک سیستم برقراری ارتباط تلفنی قابل اعتماد، از ضرورت‌های تمام کسب‌وکارها به حساب می‌آید. با وجود این، سیستم‌های برقراری ارتباط تلفنی فعلی قیمت بالایی دارند و استفاده از آن‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند دردسرهایی را به همراه داشته باشد. اینجا است که شماره مجازی وارد عمل می‌شود.

امروزه شماره‌های مجازی راهکارهای ساده و مقرون به صرفه‌ای هستند که می‌توانند به شما در گسترش کسب‌وکار خود، ورای محدودیت‌های خط تلفن‌های رایج کمک کنند.

 

سیم کارت بین الملل چیست

 

در این مطلب قصد داریم تمام چیزی را که باید درباره شماره‌های مجازی بدانید، بررسی کنیم. اگر قصد دارید از این شماره‌ها استفاده کنید و اطلاعات کافی مربوط به آن‌ها را ندارید، حتما تا انتهای مطلب با سرویس 724 همراه باشید.

شماره مجازی چیست؟

شماره‌های مجازی، به شماره تلفن‌هایی گفته می‌شود که مختص به دستگاه یا خط تلفن خاصی نیستند و به کاربر اجازه می‌دهند تماس‌ها را از یک شماره به شماره، آدرس IP یا دستگاه تلفن دیگر منتقل کنند. همچنین بهتر است بدانید از این شماره‌ها به عنوان شماره آنلاین نیز یاد می‌شود.

برای اینکه نحوه کارکرد این شماره‌ها را بهتر متوجه شوید، بهتر است ابتدا توضیح کوتاهی از عملکرد شماره تلفن‌های فعلی در اختیارتان قرار دهیم و سپس آن‌ها را با شماره های مجازی مقایسه کنیم.

شماره تلفن‌های سنتی طوری طراحی شده‌اند که فقط به کمک یک خط تلفن که به‌طور فیزیکی از شرکت تلفن به منزل یا محل کار شما متصل است کار کنند و هر تماسی که با آن شماره گرفته شود فقط می‌تواند به یک مکان فیزیکی خاص متصل شود.

نحوه کارکرد گوشی‌های همراه نیز به همین شکل است. این گوشی‌ها نیز برای ارائه پوشش به دکل‌های مخابراتی متصل هستند و فرق زیادی با تلفن‌های رایج ندارند.

از طرف دیگر، شماره مجازی با دریافت تماس‌ها بدون محدود بودن مکان‌های فیزیکی، کنترل و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار کسب‌وکار قرار می‌دهند.

نحوه کارکرد شماره مجازی چگونه است؟

شماره‌های مجازی به جای استفاده از شرکت تلفن یا دکل‌های مخابراتی برای ارائه پوشش، به شبکه اینترنت متصل هستند و به کاربر این امکان را می‌دهند که توسط تلفن یا کامپیوتر در دسترس باشد.

اگر بخواهیم به‌طور دقیق بیان کنیم، باید بگوییم این شماره‌ها به کمک پروتکل Voice Over Internet تماس‌ها را دریافت می‌کنند. جالب است بدانید فناوری مورد استفاده برای برقراری تماس در اپلیکیشن‌های محبوبی مانند واتساپ، آی مسیج یا گوگل ویس نیز همین پروتکل است.

این شماره‌ها همچنین امکان تعویض دستگاه مورد استفاده را دقیقا زمانی که به آن نیاز دارید و بدون وقفه در اختیارتان قرار خواهند داد. بهتر است با ذکر مثال این قابلیت را برایتان شفاف سازی کنیم.

به عنوان مثال اگر بخواهید فقط توسط گوشی همراه خود و در زمان‌های خاصی در دسترس باشید، می‌توانید تمام تماس‌های دریافتی ساعات کاری را به شماره مجازی دایورت کنید.

موارد استفاده از شماره‌های مجازی

شماره‌های مجازی موارد استفاده گسترده‌ای در سراسر دنیا دارند که در ادامه به تعدادی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کسب‌وکار

یکی از رایج‌ترین استفاده‌هایی که از شماره‌های مجازی در سراسر دنیا می‌شود، توسط کسب‌وکارها است. این دفاتر معمولا به تعداد زیادی شماره تلفن برای شعب مختلف خود نیاز پیدا خواهند کرد و به این ترتیب می‌توانند از مزایای شماره مجازی بهره‌مند شود.

 

ساخت شماره مجازی بدون برنامه

 

استفاده از شماره‌های مجازی برای کسب‌وکارها می‌تواند آسان‌تر و ارزان قیمت‌تر باشد و قابلیت‌های انعطاف پذیر زیادی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد.

ساخت حساب کاربری

دومین استفاده رایج از شماره‌های مجازی برای ساخت حساب کاربری است. امروزه تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها برای نصب نیاز به شماره تلفن دارند و کاربران می‌توانند برای حفظ امنیت خود و در اختیار قرار ندادن شماره اصلی، از این شماره‌ها استفاده کنند.

ثبت نام در وب‌سایت

این گزینه نیز کارکردی مشابه مورد قبلی دارد، به‌طوری که بسیاری از وب‌سایت ها هنگام ثبت نام نیاز به اطلاعات شخصی و شماره تلفن کاربر دارند و افراد می‌توانند با خرید سیم کارت بین الملل استونی و استفاده از آن برای ثبت نام در وب‌سایت‌ها، امنیت بیشتری داشته باشند.

مزایای استفاده از شماره‌های مجازی

خرید شماره‌های مجازی می‌تواند مزایای زیادی را نسبت به استفاده از شماره تلفن‌های سنتی در اختیارتان قرار دهد که در ادامه سعی داریم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

نداشتن محدودیت زمانی و مکانی

در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کوچکی به این مزیت شماره‌های مجازی کردیم. شما با استفاده از این شماره‌ها، محدود به هیچ مکان فیزیکی نیستند و می‌توانید در هر مکان و هر زمان توسط دستگاه دلخواه خود، تماس‌ها را دریافت کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از کارکنان شرکت شما قصد دارد برای مدت زمان مشخصی به مسافرت برود و همچنان باید در دسترس باشد اما نمی‌خواهد شماره تلفن همراه خود را در اختیار افراد قرار دهد، شما می‌توانید یک شماره مجازی برای تلفن همراه او تهیه کنید.

دریافت تماس از تلفن‌های مختلف

یکی دیگر از مزایایی که شماره مجازی در اختیار افراد قرار می‌دهد، قابلیت دریافت تماس با یک شماره از تلفن‌های مختلف است. این قابلیت برای شرکت‌هایی کاربرد وسیع دارد که شعب و دفاتر متعددی دارند.

شما می‌توانید با استفاده از این شماره‌ها به عنوان جایگزین خط تلفن‌های قدیمی، به جای این که یک تلفن در یکی از دفاتر مرتبا تمام تماس‌ها را دریافت می‌کند، این قابلیت را داشته باشید که تماس‌های دریافتی را به تلفن‌های هر کدام از دفاتر بفرستید.

برای انجام این کار می‌توانید مقصد خط مجازی را به عنوان گروهی از تلفن‌ها مشخص کنید تا تماس‌های دریافتی به تلفن هر کدام از کارکنان که به عنوان یکی از مقاصد تماس‌ها مشخص شده‌اند، فرستاده شوند. همچنین تماس‌ها می‌توانند بسته به انتخاب شما به شکل همزمان یا پشت سر هم دریافت شوند.

قابلیت دریافت شماره با کد محلی یک منطقه دیگر

سومین مزیتی که استفاده از شماره مجازی برای کاربران به ارمغان می‌آورد، قابلیت دریافت شماره تلفن با کد محلی شهر یا کشور دیگر است.

اگر دفتر کار شما در مکان متفاوتی نسبت به مشتریانتان قرار دارد، می‌توانید از یک شماره مجازی با کد محلی منطقه‌ای استفاده کنید که مشتریانتان در آن ساکن هستند.

 

خرید شماره مجازی انگلیستان

 

به این روش شما می‌توانید به نوعی در محل سکونت مشتریان حضور داشته باشید و همچنین هزینه تماس‌هایی را که با مشتریان می‌گیرید به شدت کاهش دهید.

علاوه بر این، احتمال پاسخ دادن تماس شما توسط مشتریان با شماره‌ای که کد محل زندگی آن‌ها را دارد، بسیار بیشتر از پاسخ دادن شماره ناشناس با کد کشور یا شهر دیگر است.

صرفه جویی بالا در هزینه

یکی دیگر از فواید مهمی که می‌توان با استفاده از شماره مجازی مشاهده کرد، صرفه جویی زیاد در هزینه تهیه تجهیزات برای شرکت است. از آن جایی که خطوط شماره‌های مجازی کاملا دیجیتالی هستند، نیازی به هیچ نرم افزار، تجهیزات یا نصب دستگاه خاصی ندارند.

بررسی میزان عملکرد کمپین‌های مختلف شرکت

زمانی که در حال اداره کمپین‌های فروش یا تبلیغاتی متعددی هستید، توانایی بررسی میزان موفقیت هر کدام از کمپین‌ها بسیار حیاتی است که استفاده از شماره مجازی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به جای این که تمام تماس‌ها را از طریق خط تلفن اصلی شرکت خود مدیریت کنید، به هر کدام از کمپین‌ها که در حال اداره آن‌ها هستید، یک خط تلفن مجازی جداگانه اختصاص دهید.

با استفاده از این روش، زمانی که یک مشتری با هر کدام از این شماره‌های مجازی تماس بگیرد، می‌توانید بررسی کنید مربوط به کدام کمپین است. همچنین زمانی که فعالیت کمپین به پایان رسید، می‌توانید گزارش تماس‌های آن را دانلود و مرور کنید تا ببینید با هر کدام از شماره‌ها چه تعداد تماس گرفته شده است.

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به مجموعه‌ای از اطلاعات مفید دسترسی پیدا کنید که کمک زیادی به ارزیابی میزان موفقیت عملکردتان در هر کدام از کمپین‌ها خواهد کرد.

یکی از نکات مهمی که هنگام جستجو برای یک ارائه دهنده شماره مجازی باید در نظر داشته باشید این است که شرکت مورد نظر ویژگی‌هایی مانند ارسال پیام‌های متنی و صوتی را در کنار تماس تلفنی ارائه می‌دهد یا خیر.

اکثر ارائه دهنده‌گان گران قیمت‌تر معمولا قابلیت‌هایی مانند تماس‌های سه نفره، ارسال تماس‌های دریافتی به دستگاه‌های مختلف، مشاهده شماره تماس گیرنده، منتظر ماندن پشت خط تلفن (حالت انتظار)، دایورت کردن تماس و بسیاری ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، نکته مهم دیگری که برای انتخاب سرویس ارائه دهنده شماره مجازی باید در نظر داشته باشید، اعتبار آن از نظر مدت زمان فعال بودن خط است. همچنین مطمئن شوید سرویس مورد نظر خدمات پشتیبانی مشتری را ارائه می‌دهد.

معایب شماره‌های مجازی

تا اینجای مطلب مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از شماره‌های مجازی را بررسی کردیم و دیدیم بهره گیری از این شماره‌ها می‌تواند باعث ایجاد پیشرفت زیادی در توسعه کسب‌وکار و صرفه در هزینه و زمان شود.

اما استفاده از شماره‌های مجازی سراسر فایده نیست و مانند هر خدمات دیگری، معایب خودش را دارد که البته عیب و نقص‌های شماره‌های مجازی بسیار کمتر از مزایای آن‌ها هستند و همین موضوع باعث پر طرفدار بودن آن‌ها می‌شود.

مختل شدن تعادل زندگی شخصی و شغلی

یکی از مهم‌ترین معایبی که استفاده از شماره مجازی می‌تواند به همراه داشته باشد این است که در هر زمان و مکان، حتی زمان‌هایی که مشغول به کار نیستید و در منزل کنار خانواده یا دوستان نشسته‌اید، باز هم در دسترس خواهید بود.

و این موضوع ممکن است باعث از دست رفتن تعادل بین زندگی شخصی و شغلی شود. پس حتما در ساعات استفاده از تلفن همراه و شماره های مجازی محدودیت برای خود قائل شوید.

متغیر بودن کیفیت تماس

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل ماهیت شماره‌های مجازی ممکن است ایجاد شود، متغیر بودن و گاهی کاهش کیفیت تماس‌ها است.
از آنجایی که شماره‌های مجازی 100 درصد از اینترنت برای برقراری ارتباطات استفاده می‌کنند، کیفیت تماس ارتباط مستقیمی با کیفیت اتصال اینترنتی شما خواهد داشت.

 

متغییر بودن کیفیت تماس

 

به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه شماره مجازی، از سرعت و کیفیت بالای اینترنت اطمینان حاصل کنید و اگر کیفیت اینترنت شما پایین است، ابتدا یک منبع مناسب برای بالا بردن کیفیت آن تهیه و سپس اقدام به خرید شماره مجازی کنید.

احتمال بالا رفتن هزینه‌ها

اگر شماره مجازی خود را تهیه کرده‌اید و قصد دارید از تعرفه‌هایی استفاده کنید که هزینه شما را بر اساس دقیقه حساب می‌کنند، باید دقت زیادی داشته باشید که این دقیقه‌ها را برای تماس‌های غیر ضروری هدر ندهید.

در غیر این صورت، ممکن است ریسک افزایش هزینه‌های شما بسیار بالا رود و حتی مزیت صرفه جویی در هزینه که بالاتر به آن اشاره کردیم، شامل حالتان نشود.

محافظت خود از خطرات احتمالی

همه ما می‌دانیم که آمار کلاهبرداری‌های تلفنی روز به ‌روز در حال افزایش است و این آمار در حوزه استفاده از شماره مجازی بسیار بالاتر است.

البته این شماره‌ها به شرط کلاهبرداری و سو استفاده نکردن از دیگران به افراد فروخته می‌شود، اما این قوانین تماما روی کاغذ هستند.

همه افراد به قوانین پایبند نیستند.

یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌هایی که با استفاده از شماره‌های مجازی مشاهده می‌شود، تماس گرفتن افراد کلاهبرداری است که ادعا می‌کنند از طرف بانک یا یکی از دفاتر دولتی هستند و از شما درخواست ارسال اطلاعات شخصی‌تان را دارند.

اگر زمانی از این تماس‌ها دریافت کردید، اطلاعات شخصی خود را به آن‌ها ندهید. تلفن را قطع کرده و با بانک خود یا دفتر مورد نظر مستقیما ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید آن تماس از طرف بانک یا دفتر دولتی بوده است و پس از اطمینان کامل، مشخصات خود را ارسال کنید.

علاوه بر این بهتر است از برای امنیت بیشتر از رمزهای پیچیده‌تر برای سیستم شماره مجازی خود استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر از امنیت خود، به نکات زیر دقت کنید:

• اطمینان حاصل کنید گوشی‌های همراه و کامپیوترهای مورد استفاده، آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.
• برای شناسایی ویروس‌ها و افراد کلاه‌بردار، حتما نرم افزار آنتی ویروس روی نرم‌افزار خود داشته باشید.
• برای دسترسی به سیستم شماره مجازی تلفن خود، از رمزهای ایمن و پیچیده استفاده کنید.
• اگر برای دسترسی به اینترنت از شبکه وای فای استفاده می‌کنید، حتما از فیلترشکن‌های حرفه‌ای بهره ببرید.

جمع بندی

اگر شما هم به دلیل مزایای بسیار کاربردی شماره‌های مجازی قصد خرید آن‌ها را دارید و یک سرویس مورد اطمینان برای خرید آن پیدا نمی‌کنید، پیشنهاد ما به شما سرویس 724 است.

این سرویس توسط مجرب‌ترین تیم فروش کارشناسی می‌شود و خدمات فروش سیم‌کارت‌های بین‌المللی و شماره‌های مجازی را به کاربران ارائه می‌دهد.

بنابراین می‌توانید با خیال راحت به خرید شماره مجازی یا سیم‌کارت مورد نظر خود از این وب‌سایت بپردازید و نگرانی بابت اعتبار آن نداشته باشید.

گفتنی است سیم کارت های سرویس 724 علاوه بر قابلیت فعال سازی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها قابلیت مکالمه صوتی و تصویری را در تمامی نقاط ایران به صورت سیم کارت بین الملل آمریکا، انگلیس، استونی و پیش شماره بیش از 40 کشور اروپایی، آمریکایی، آسیایی و استرالیایی به صورت کاملا فیزیکی دارا می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

سیم کارت بین الملل

لیست پیش شماره تلفن تمام کشورهای دنیا

لیست پیش شماره کشورها : کدهای تماس کشور یا کدهای شماره‌گیری کشوری پیشوندهای شماره تلفن برای دسترسی به مشترکان تلفن در شبکه‌های کشورهای عضو یا