اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email

فعالسازی Data

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فعالسازی موبایل دیتا (Mobile Data)

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمندتان شوید. این بخش با آیکون یک چرخ‌دنده مشخص است.

فعالسازی دیتا موبایلگزینه با عنوان Mobile Data , Connections یا Data Usage را انتخاب کنید. این گزینه در نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید عموما با نام Mobile Data موجود است.

فعال سازی Data Roaming

رومینگ چیست؟

پس از ورود به این بخش گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که مربوط به فعال‌سازی Mobile Data یا همان موبایل دیتا دستگاه است. با روشن کردن این قابلیت یا قرار دادن اسلایدر آن بر روی On قابلیت موبایل دیتا دستگاه هوشمندتان فعال می‌شود. دقت داشته باشید که به منظور فعال شدن موبایل دیتا حتما باید ارتباط سیسم کارتتان برقرار باشد. به بیان دیگر برای استفاده از موبایل دیتا حتما باید سیم کارت شما آنتن دهی اولیه داشته باشد.

اینترنت سیمکارت خارجی

چنانچه اتصال موبایل دیتا شما برقرارشود در بخش کنار یا بالای نماد سیگنال سیم کارتتان عباراتی همچون 3G، 4G، H+ و … نمایان می‌شود. دقت داشته باشید که برخی از گوشی‌ها از اتصال 4G پشتیبانی کرده و برخی دیگر از این اتصال پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین سیم کارت‌های قدیمی‌تر نیز قابلیت ارائه سرویس 4G را ندارند.

* در این قسمت میتوانید نوع ارتباط دیتا سیمکارت خود را به LTE,4G یا 3G تغییر دهید

توجه داشته باشید برای استفاده از اینترنت سیم کارت بین المللی حتما گزینه Data Roaming باید فعال شود.

عیب‌یابی موبایل دیتا

اما اگر در حین اتصال و فعال‌سازی موبایل دیتا با مشکلی برخورد داشتید باید چه کار کنید؟ در این شرایط موارد خاصی وجود دارند که توصیه می‌کنیم پیش از انجام هر کاری نسبت به بررسی آن‌ها وارد عمل شوید.
• از غیرفعال بودن وضعیت Airplane Mode یا اصطلاحا “وضعیت هواپیما” گوشی خود اطمینان حاصل کنید. چنانچه این قابلیت در دستگاه شما فعال باشد امکان استفاده از هیچ ارتباط بی‌سیمی توسط آن وجود نخواهد داشت و امکان ارسال و دریافت سیگنال موجود نخواهد بود.

• برخی از اپراتورها برای خدمات موبایل دیتا خود سقف قائل می‌شوند. بدین معنا که در یک بازه زمانی مشخص، کاربر تنها قادر است تا از مقدار معینی حجم داده از طریق موبایل دیتا استفاده کند. همچنین اعمال محدودیت در تنظیمات موبایل دیتا دستگاه نیز امکان‌پذیر است. بدین منظور وارد بخش Data Usage دستگاه خود شوید. در این بخش نموداری را مشاهده می‌کنید که مربوط به تعیین سقف اطلاعات رد و بدلی توسط موبایل دیتا محسوب می‌شود.

• اگر تمامی موارد فوق را بررسی کردید و مشکلی در آن‌ها یافته نشد اما دستگاه شما همچنان در برقراری ارتباط از طریق موبایل دیتا با مشکل رو به رو بود، می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را ری استارت کنید. در اغلب موارد ری استارت کردن دستگاه مشکل عدم اتصال به موبایل دیتا را رفع می‌کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته‌های دیگر

روتر WiFi قابل حمل چیست؟
سیم کارت بین المللی و مزیت های آن برای مسافران
رومینگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *